메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제18권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
51 - 70 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the relationships of quantitative and qualitative evaluation components with human scores of writing to find out which components need intensive pedagogical intervention in EFL classrooms and which components can be regarded as good predictors for learners’ writing proficiency. Forty seven EFL essays written by Korean university beginner students were collected. The results showed that participants achieved their lowest scores in using background knowledge, reference or non-text materials, personal viewpoints, and other sources appropriately to support their ideas and refine the arguments. Through analyses of quantitative evaluation components, the study also found that the number of words in an essay was a statistically significant predictor of human scores (R 2 =0.52). The results suggest that priority of pedagogical intervention be given to managing Personalized Resources in EFL writing, particularly at the beginning and that number of words or text length can be referred to as the most reliable quantitative predictor for quick estimation of its proficiency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0