메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제47권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
213 - 222 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the effects of the SW-STEAM program using unplugged computing for elementary science class. For this we developed the SW-STEAM program using unplugged computing about the unit of the structure and function of our body on the2009 revised curriculum in elementary science 5th grade. The participants of this study were 5th grade students of S elementary school located in B city, and they were engaged in different instruction during 12 class hours (SW-STEAMprogram: n=22, traditional instruction: n=22). The main results of this study were as follows: The SW-STEAMprogram had a positive effect on elementary school students’self-efficacy, scientific interest, science achievement. Therefore, the SW-STEAM program using unplugged computing for elementary science education could be meaningful works to encourage students’ self-efficacy, scientific interest, science achievement, and more studies on developing SW-STEAM program are needed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0