메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제134호
발행연도
2019.1
수록면
267 - 291 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Given the increasing numbers of international students in Korea and the lack of attention to them in existing research on intercultural relations in higher education, this current study was conducted in a Korean university to explore international students' attitudinal or psychological changes by analyzing their writing task samples. The study focused on the international students' construction of cultural difference within the educational context. The participants ranged in age from 19 to 25 years and came from over eight different countries. The results of the quantitative analysis indicated that the two groups divided by the period of staying in Korea have shown signigicant mean differences in Words per Sentence, First-person I, Cognitive Process words, and Achievement words. Specifically, the group of participants who stayed more than one and half years in Korea more generated Word per Sentence, First-person I, and Cognitive Process words than those who stayed less than one and half years in Korea. Meanwhile, those who stayed less in Korea more produced Achievement words in their writing samples.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0