메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제32권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
139 - 161 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to look into the effects of presenting learning portfolios on college students’ academic achievement and academic efficacy. For this study, twelve college students were chosen as the participants and asked to make learning portfolios and to present every other week for one semester. The data collected consisted of pre-and post-TOEIC test results, and academic efficacy questionnaires. The following results have been obtained in this study. First, there was academical improvement in students’ listening and reading comprehension ability after presenting learning portfolios. Second, there were positive changes in academic efficacy as shown in questionnaire responses. In particular, presenting learning portfolios contributed to raising the students’ task difficulty preference, self-regulatory efficacy, and self-confidence toward academic achievement. Further studies are needed to investigate the effect of presenting learning portfolios on larger numbers of participants and over longer periods.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0