메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제33권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
207 - 223 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
An ongoing debate in the second language acquisition literature is whether written corrective feedback improves second language learners’ ability to write accurately. This debate has been primarily fueled by two opposing views on the value of correction in writing, namely Truscott (1996, 1999, 2007) and Ferris (1999, 2004). To date, the empirical findings on the effectiveness of written corrective feedback have been mixed; conclusive answers are not yet available. In order to examine the effectiveness of written corrective feedback, this paper performs a critical synthesis of feedback studies in terms of their research design, measurement, and data analysis. The paper argues that the conflicting results of these studies can be attributed to methodological inconsistencies in how corrective feedback is administered in second language writing studies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0