메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손중선 (대구교육대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제74집
발행연도
2019.11
수록면
101 - 121 (21page)
DOI
10.21087/nsell.2019.11.74.101

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analyze the annual plans of the five grades 3-4 elementary English teachers’ guidebooks in terms of (1) development of the sense of word order, (2) development of the sense of sentence structure, and (3) how to draw learners attention to the form corresponding to the communicative function. As a result, the following are suggested. First, for the development of the sense of word order, it is recommended that transitive sentences with a subject and an object that can be easily recognized by young learners rather than sentences with a be-verb should be placed at the beginning lessons. Second, for the development of the sense of sentence structure, verb-oriented practices and collocating sentences with a similar structure are recommended. Third, it is strongly suggested that activities be designed to be able to draw learners’ attention to the sentential constituents corresponding to the communicative function and to keep the focus of attention during the activities.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 분석 결과
Ⅳ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000105746