메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박소영 (대구대학교) 강현석 (경북대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제31권 제6호(통권 제102호)
발행연도
2019.12
수록면
1,734 - 1,742 (9page)
DOI
10.13000/JFMSE.2019.12.31.6.1734

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research was to analyze the actual conditions and needs of teachers on "integration of curriculum, instruction, evaluation and record". To achieve research purpose, an online survey was conducted for teachers of elementary, middle and high schools within the Ulsan Metropolitan Office of Education. The main results of the study were as follows. First, the understanding of this integration concept was high, but the perception of the field application was less than that. Second, teachers perceived positively about the effect of the curriculum - instrucion - evaluation - record integration. Third, there were difficulties such as lack of physical time, psychological anxiety due to record for admission, absence of evaluation system for integration, and lack of practical expertise. Fourth, regarding the method of teacher training, the teachers most demanded administrative and financial support for training, followed by individual self-study, consulting with experts on school visits, and job training at the Office of Education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0