메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜나 (성결대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제31권 제6호(통권 제102호)
발행연도
2019.12
수록면
1,808 - 1,819 (12page)
DOI
10.13000/JFMSE.2019.12.31.6.1808

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to understand conceptions of learning, learning approach, perceptions of convergence education in liberal arts education. Five hundred thirty six students enrolled in a private university in Chungcheongdo participated in the study. Findings of the study report a significant difference across academic years in the conceptions of learning, particularly perceiving learning as a process to grow as a member of a society. A regression analysis on convergence thinking revealed that students with higher convergence thinking level have a higher tendency to consider learning as remembering, understanding, and using activities, continuous process, and social development. Another regression analysis on convergence value-production found that students with greater production of convergence value are more likely to perceive learning as remembering, understanding, and using activities, and for personal change. Findings of this study add to the current literature by enhancing the understanding of learners in local private college students in Korea. The findings also are noteworthy regarding that it explored the perceptions of learners on current convergence education in liberal arts education. Suggestions for future research and educational program design are followed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0