메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조윤정 (한양대학교) 이정숙 (중앙대학교) 민진영 (연세대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제10집
발행연도
2019.12
수록면
259 - 284 (26page)
DOI
10.24173/jge.2019.12.10.9

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to suggest the right direction in the study of Korean as general education language after examining trends in studies on Korean as general education language. To this end, a total of 348 academic journals published from 2000 to 2019 were extracted, they were analyzed as by years, learner characteristics, language functions, language elements, and topics". As a result, the studies on Korean as general education steadily increased from 2010, but it was found that many did not clarify the learner characteristics.
In addition, much research focused on writing as a function and an educational method by topics. The results showed that a limited number of topics were only addressed. Therefore, this study suggested future research on more detailed investigation of foreign students who come to learn Korean and textbook specialized in teaching Korean, curriculum, textbook development. The implication of the study urges the need for research on professional instructors who could teach them.

목차

1. 서론
2. 연구 방법 및 연구 진행 절차
3. 연구 분석 결과
4. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-005-000276652