메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동심리치료학회 한국아동심리치료학회지 한국아동심리치료학회지 제14권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
39 - 55 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study utilizes meta-analysis to investigate the totality of effects of group music therapy on preschool children. For this purpose, a total of 34 effect sizes were derived from 25 dissertations and journal articles published in Korea up until April 2019. The results from the meta-analysis of the data are as follows. The overall effect size of music therapy on preschool children was 1.365 which is a sizable effect. Music play showed the biggest efficacy in the independent variables (song, music listening, movement, music play and combined music therapy). Dependent variables were classified into sociability, emotion, behavior, self-understanding, intelligence, creativity, and stress. Following this classification, the effect size was the largest in the area of self-understanding followed by stress, emotion, intelligence, sociability, creativity, and behavior. Finally, the control variable had a greater effect size when treatment time exceeded 30 minutes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0