메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제19권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
1 - 25 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the functional features of college EFL teacher corpus (Kwon & Lee, 2014) from general English classes offered by four different universities in Korea. The study examines 3 to 5 lexical bundles extracted using the corpus analysis tool, WordSmith, in order to highlight college EFL teacher corpus’ functional features. The study analyzes the functional distribution and frequency of lexical bundles in college EFL teacher corpus. The results show that the Korean English teachers produced more lexical bundles than the native English teachers; however, the distribution of lexical bundles was very similar between two groups. Both groups in college EFL teacher corpus produced more lexical bundles in stance expressions, which could be characteristic of college EFL classes. The corpus constructed for this study is available online and is open for use by anyone. This paper shows further how to use the online corpus listed for practical applications.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0