메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
149 - 174 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the current study was to investigate gender differences in the critical thinking ability (CTA) of EFL learners. To accomplish this objective, the Watson-Glaser’s Critical Thinking Appraisal (WGCTA) results of 278 EFL learners (male/female = 137/141) were collected for a year. The participants took an adapted version of the WGCTA which consists of answering 50 questions in 45 minutes. The results demonstrated that females scored higher than males in mean results and showed significant differences in particular areas. Both female and male learners scored high in interpretation, low in inference and analyzing argument. Males scored lowest in inference and deduction, while female participants’ results were better in deduction and interpretation, both at statistically significant levels. Both genders’ weakest components were concentrated in argumentation. However, the findings of this study should be regarded as preliminary due to the limited sample numbers. The results may need replication in a longitudinal study to more fully understand the educational and societal implications of gender gaps and the mechanisms of gender differences in CTA.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (80)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0