메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽태원 (강원대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제62권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
139 - 164 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the distribution and the selection of anaphora by analyzing a survey filled out by Korean EFL learners and Americans, and to identify the semantic functions of English referring expressions, and to compare the cognitive differences of Korean EFL learners and Americans. The findings can be summarized as follows: first, regardless of the type of a topic, Korean EFL learners and Americans have common patterns of referring expressions. Second, Korean EFL learners and Americans share similarities in the types of referring expressions and their meanings. Third, Korean EFL learners have more restrictive (in focus, activated) cognitive statuses than Americans with less restrictive (in focus, activated, uniquely identifiable) cognitive statuses. Thus, this paper argues that Korean EFL learners have a narrow range of referring expressions, while Americans possess a wide range of referring expressions. This study is meaningful in that the findings from the survey, in which parameters (distance between two anaphors, interfering referents) occur, can help Korean EFL learners to understand the use of other anaphoric forms, instead of overusing pronouns as a referring expression.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0