메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이화여자대학교 교과교육연구소 교과교육학연구 교과교육학연구 제24권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
127 - 136 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
From a conversation analytic perspective, this paper explores the assumptions underlying the elicitation of knowledge display, in particular relation to an elicitation method. It begins with the classification of elicitation methods into the opening up and limiting methods, depending on whether teachers open up the opportunity to answer to all students, or limit it to one at a time. Based on the premise that teachers have certain expectation about the cohort’s access to a required answer and that this expectation is tied to how the answer is elicited, the paper focuses on evidencing the correlation between teachers’ answer anticipation and the use of an elicitation method, particularly, the opening up method. The examination of 12 video-recorded Korean primary school EFL classes suggests that the opening up method is used, conveying varying levels of teachers’ answer anticipation, expressed on a continuum of ‘only a few, possibly none of the cohort, can answer’ anticipation at one end and ‘all can answer’ anticipation at the other. This suggests that the opening up method is the default mode of elicitation reflective of all levels of answer anticipation, which is contrasted to the limiting method skewed toward one end of the continuum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0