메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제6호(통권 제154호)
발행연도
2020.6
수록면
99 - 116 (18page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.6.32.6.99

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many local festivals are held every year in South Korea, but not all of them are successful. So this study analyzes the success factors of the local festival based on brand images. This study proposes and tests value-attitude-behavior theory and brand images as the primary determinants of visitor’s decision formation using an PLS-SEM approach. A total of 286 valid questionnaires are collected from visitors who joined the Geumsan ginseng festival. The results of this study reveal that both differentiation and environmental friendliness are significant determinants of value toward local festival, whereas familiarity is not. Also, our results show that value had significant impacts on attitude and behavioral intention. Specially relationship between value and behavior intention are significantly mediated by attitude. This study contributes to local festival literature by exploring the role of brand image on value-attitude-behavior theory. It provides insights into appropriate strategies for the local festival and tourism industry and offers practical suggestions to government organizations for using local festival as a destination marketing tool.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (62)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-001087018