메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Hwang, Jeong-Min (Dept. of Clothing and Textiles, Yonsei University) Koh, Ae-Ran (Dept. of Clothing and Textiles, Yonsei University)
저널정보
한국의류학회 한국의류학회 학술발표논문집 한국의류학회 2001년도 Proceedings
발행연도
2001.1
수록면
255 - 255 (1page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study were (1) to identify the effects of hedonic shopping orientation, situational variables (Time availability, Money Availability), store images (Assortment and fashionableness of goods, Entertaining environment, Ambient environment, Services of salesperson, Price of goods, and Other shoppers in store), and people with whom they shop on in-store positive/negative emotions, 2) to identify the effects of store images and positive/negative emotions on impulse buying through the urge to buy impulsively, and 3) to identify the effects of positive/negative emotions and urge to buy impulsively on store patronage through perceived utilitarian/hedonic shopping values. The data were collected from 567 female adolescents who visited the stores in Dongdaemun, Seoul, via intercept survey and were analyzed by frequency, factor analysis, multiple regression analysis and path analysis.(중략)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0