메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남수정 (인하대학교 생활과학연구소) 유현정 (충북대학교 주거환경.소비자학과) 김기옥 (성균관대학교 생활과학부 가정경영.소비자학)
저널정보
대한가정학회 대한가정학회지 대한가정학회지 제44권 제8호
발행연도
2006.1
수록면
127 - 142 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study, systematically evaluated the services provided by consumer organization site in order to improve the possessing problems or deficient aspects and present a desirable direction for instituting the planning of a new consumer group site. An evaluation of the level with respect to contents of consumer organization site showed that communication had the lowest grade while design had the highest. There were some technical errors related to accessibility of the site. An examination of the quality of consultation showed that success rate was low and the contents of the consultation were inadequate. However, compared with service quality of the consumer organization site estimated in the year of 2000, the current service showed significant improvements in terms of the overall quantity of information.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0