메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
프락 소마리 (CANADIA BANK PLC.) 유재욱 (동아대학교)
저널정보
한국경영과학회 경영과학 經營科學 第37卷 第3號
발행연도
2020.9
수록면
77 - 97 (21page)
DOI
10.7737/KMSR.2020.37.3.077

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In Cambodia, people use public transport bus for their courier delivery service rather than a post office since the bus companies have a better infrastructure and delivery fee. The bus companies have their own bus routes and stops, but they do not have a public stop to share with each other. Therefore, customers for courier delivery should know the bus company’s routes to use as well as they should visit the bus company. In this paper, an idea is proposed to improve the current courier delivery service in Cambodia. If some of the bus companies are selected as logistics hubs for courier delivery by using their existing infrastructure and operated properly, the customers as well as the bus companies will have considerable convenience and benefits. A p-median model is formulated to locate the logistics hubs in the two major cities, Phnom Penh and Siem Reap, as well as a sensitivity analysis is conducted to study how the proposed model and its solution respond to the variation for the p value which is the number of the logistics hubs.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 문제정의 및 수리모형
4. 캄보디아 사례연구
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0