메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ahyun Kim (Sogang Business School) Yong Jin Kim (Sogang Business School)
저널정보
한국경영학회 경영학연구 경영학연구 제50권 제1호
발행연도
2021.2
수록면
1 - 22 (22page)
DOI
10.17287/kmr.2021.50.1.1

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Advances in digital technologies have changed the industry structure and the rules of business competition as shown in the list of global top 10 companies in terms of market capital. Digital transformation, defined as the effort to standardize, modularized, and digitalize resources and processes of a company to provide solutions for customer problems, requires leadership and entrepreneurship to achieve the expected goals in an effective manner. Entrepreneurship, the most fundamental to the development of business, has been expanded to include digital elements in it. In this study, we define digital transformation and identify the characteristics of digital entrepreneurship as an extended form of entrepreneurship. Digital entrepreneurship in this study consists of innovativeness, risk-taking, pro-activeness, receptiveness, digital-thinking and collaborativeness. We then investigate the relationship between digital entrepreneurship and firm performance. To test the proposed research model, we collected data through using survey questionnaire from CEOs and executives of 115 companies. The test results confirm that digital entrepreneurship consists of proposed six components and influences organizational performance. Research methodology and findings are further discussed.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형
Ⅳ. 연구방법론
Ⅴ. 연구결과
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-324-001470721