메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김원철 (충남연구원)
저널정보
한국주거환경학회 주거환경 住居環境 통권 제19권 제1호 (통권 제51호)
발행연도
2021.3
수록면
173 - 185 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the travel behavior of elderly under a free bus fare policy and proposed how to overcome the issue of Stated Preference Surveys overestimating the economic loss due to a free bus fare policy. The main findings are as follows: firstly, with the introduction of a free bus fare policy, the number of weekend outings would increase compared to the number of weekday outings. Secondly, it is anticipated that new travel purposes would emerge, such as visiting friends. Thirdly, the dependence on bus transportation would be activated, while traffic accidents involving elderly and the utilization of personal transportation would decrease. Lastly, the increase in activities of elderly would positively affect the vitalization of local economy. Based on these findings, it is expected that the living settlement conditions for elderly in Chungcheongnam-do would improve by introducing a free bus fare policy. Moreover, if we use the results of State Preference Surveys without filtration, it is impossible to overcome the overestimation issue. So, in order to get rid of this limitation of Stated Preference Surveys, reflecting the performance of relevant cases is recommended, such as by means of the method proposed in this paper.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 및 차별성
Ⅲ. 자료수집 및 기초통계
Ⅳ. 실증 분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-595-001615912