메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제영 (광주대학교) 김정호 (산업연구원)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제22권 제2호
발행연도
2021.6
수록면
28 - 54 (27page)
DOI
10.15706/jksms.2021.22.2.002

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The distribution service sector is one of the most active industries in service innovation under the name of digital commerce or retail tech. By analyzing the data from the Korea Innovation Survey (KIS), this study examines the determinants affecting the firm’s likelihood of conducting service innovation and its sales performance of innovative products. The service sector is classified into distribution service and non-distribution service industries, and the differences in the determinants of service innovation activities and sales performance in each type of service industries are examined. The result of econometric analysis by the Heckman two-stage sample selection model shows that distribution service firms carrying out innovation have a significant higher proportion of total sales of the innovative products compared to non-distribution service firms. Our results also show that startup firms in the distribution service industries tend to have a higher proportion of total sales of the innovative products. This implies the high effectiveness of innovative activities in the distribution service sector compared to the non-distribution service sector and the need for service innovation of distribution startup firms in Korea.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
IV. 실증분석 결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-324-001749681