메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서지은 (한국외국어대학교) 최재영 (한국외국어대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제33호
발행연도
2021.5
수록면
125 - 150 (26page)
DOI
10.24285/CLER.2021.5.33.125

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we have analyzed the usage of tough modal verbs ‘不好’, ‘难’, ‘难以’, ‘难于’ based on corpus analysis. We have learned that the current learners dictionaries failed to provide comprehensive interpretation on the usage of tough modal verbs, for which alternative and more detailed interpretations were proposed in this paper. The followings are the problems that we found:
1. The lack of awareness of the word class of tough modal verbs.
2. The lack of explanation for the usage of individual tough modal verbs.
3. The lack of comparisons for the usage of tough modal verbs.
Based on our corpus analysis, we have proposed more detailed and comprehensive explanations about tough modal verbs as follows:
We believe it is necessary to provide comprehensive interpretation for tough modal verbs and it will be an honor if the above discussions could make any contribution to the study of evaluative modal verbs and Chinese language education.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. ‘不好, 难, 难以, 难于’의 사용특징 분석
Ⅲ. 교육적 활용을 위한 논의
Ⅳ. 나오는 말
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-720-001920344