메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤택남 (춘천교육대학교) 김병선 (가톨릭관동대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제37권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
123 - 141 (19page)
DOI
10.17154/kjal.2021.9.37.3.123

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study was to examine how college students" satisfaction with online English courses and educational effects differed based on their English skills, learning flow, and affective factors during in the face of the COVID-19 pandemic, an ‘untact’ era. For these purposes, a total of 141 freshmen majoring in social welfare and nursing at a 4-year university in Gangwon-do were chosen. In accordance with the Ministry of Education"s social distancing policy and university"s non-face-to-face class policy, an online questionnaire was used for data collection. For data analysis, Jamovi, a free statistical package program, was used. Results were as follows. First, it was found that college students" perception of satisfaction and effectiveness of online English courses was as as positive as face-to-face classes. Participants’ positive responses were closely related to the professor"s ability to teach. Second, to ensure the success of online English classes, learners" basic English skills, level of flow in learning, and positive perceptions in affective domains (attitude, belief, confidence, motivation, etc.) in English learning should be accompanied.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0