메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
변형택 (동아대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제63권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
21 - 35 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis examines how meta-modes can be commonly applied to drama and painting, especially in the works of Samuel Beckett and Velázquez. Several essential meta-dramatic or meta-artistic qualities are summed up as theatrum mundi, play-within-play (painting-within-painting), self-reflexivity, and mise-en-abyme. In Beckett’s Waiting for Godot and Endgame, the structure of the play reflects the play itself, its protagonists sing a song or tell a story that repeats endlessly, and the act of waiting or story-telling reminds the audience of the process how a play itself is made, all of which serve as successful meta-dramatic effects. These meta-dramatic approaches are proven as very effective keys to analyzing the paintings of Velázquez. The baroque artist utilizes a mirror as mise-en-abyme and intertextuality to strengthen his theme in “Venus at Her Mirror” and in “The Spinners”, finally completing his meta-artistic premise, theatrum mundi in “Las Leminas.”

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
인용문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-840-000061736