메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지원 (한국체육대학교)
저널정보
한국무용교육학회 한국무용교육학회지 한국무용교육학회지 제31권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
3 - 21 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The key to this study is to examine how how can dance teacher treat and speak to the people with dementia to educate through the necessary basic knowledge. It is very easy for a dance teacher to provide and guide movement through class, but before that, this paper is based on the purpose of having a correct awareness and positive understanding of the dementia patients. It is not only about having the right consciousness and thinking about dementia, but also about any language expression, attitude and mindset for the communication in order to properly deal with them. By examining the consciousness and mindset of care, the dance teacher can more effectively implement dance education by looking back on the current situation, pathological characteristics and social and environmental conditions of those suffering from dementia.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0