메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수임 (건국대학교) 정혜진 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제24권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
5 - 30 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to examine the necessity of critical thinking in adult learning as a part of lifelong education. The world is changing fast. There is quite a bit we know about the global megatrends that much has been written about the Fourth Industrial Revolution including the recent Future of Jobs report by the World Economic Forum. We have a hard time catching up with the rapid change only for ourselves. In this situation, lifelong education can bridge the gap. Then by what could we educate critical thinking? Literary works have played a leading role as a space for the imagination. This paper is focused on Frankenstein written by Mary Shelley. Learners can enhance their critical thinking in the process of close reading and discussing various current issues like post-human, AI, distopia, human cloning, basic income, gender, lookism, low birthrate, youth unemployment, elderly poverty etc. In short, learners are expected to learn how to relate a chance encounter with the great novel to their own lives resulting in developing their critical thinking.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0