메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이인숙 (강동대학교)
저널정보
다문화건강학회 다문화건강학회지 다문화건강학회지 제11권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
47 - 55 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study examined the effects of self-efficacy, self-regulated learning ability, and learner participation on the online satisfaction of nursing students. Methods: The participants of this study were 153 nursing students of a university in C province. The data were collected from December 24 to December 31, 2020. The data were analyzed using de scriptive statistics, t-test, One-way ANOVA, Scheffe test, Pearson correlation coefficient, and multiple regression analysis in the SPSS 21.0/WIN program. Results: The factors affecting online class satisfaction were self-efficacy(β=.33, p<.001), self-regulated learning ability(β=.41, p<.001), and learner participation(β=.17, p<.05). These factors explain 50.8% of the variance in online class satisfaction. Conclusion: Universities need to develop on-campus programs that can enhance self-efficacy, self-regulated learning ability, and learner participation regularly to promote the online class satisfaction of nursing students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0