메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한미애 (제주한라대학교) 강신(Jiang Xin) (北京语言大学)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제23권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
317 - 330 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates the influence of different text presentation on the size of Chinese reading unit with word segmentataion task by Chinese as a second language learners. The participants were 30 Korean and 27 Thai, who were learning Chinese in Beijing Language and Culture University. They were divided into two language proficiency levels (intermediate and advanced) according to their Chinese words size and were required to add spaces in four Chinese passages. The results showed that: (1) the Chinese reading unit was smaller for Korean intermediate learners than it was for Thai learners. However, it was the same for advanced learners of both language backgrounds; (2) for Korean learners, the reading unit increased with the improvement of Chinese proficiency, while it would not change for Thai learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0