메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김윤주 (한성대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제13권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
87 - 112 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes research trends of Korean language education for students who have multi-cultural backgrounds. To this end, this study analyzes 253 dissertations in the fields and draw implication from the analysis; first, there is a need to define language capabilities required to multi-cultural students. Second, multi-level approaches are needed to address various characteristics of learners. Third, researchers need to conduct studies that cover middle school students, high school students and incoming teenage students from foreign countries. Fourth, there is a need to expand research issues that are focusing on vocabulary based academic literacy to issues like analyzing grammar and conversational structures. Fifth, contents-based instruction model and tightly coupled cooperation systems with other subjects should be developed. Sixth, more research about evaluation and teachers’ capacities should be encouraged. Lastly, various and multi-level research methodologies are need to be introduced for the development of the fields.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0