메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
융티탄프엉 (인하대학교) 박미숙 (인하대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제14권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
195 - 215 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the experience of Vietnamese Marriage Immigrant on teaching the children their own mother language, especially what is the difficulties they have to face, how they are acting during teaching heritage language, and what are the demands of those to reach to a successful heritage education. Through this study, we hope to suggest the foundation materials for the development of teaching heritage language for the international marriage family’s children. This study was conducted using the qualitative case study method and the data collection was done through in-depth interview with 5 Vietnamese marriage immigrants. According to the result of this study, most of Vietnamese marriage immigrants cognize that teaching Vietnamese to their children is necessary, but there are still many difficulties that they face during acting, and visiting the hometown country or using the education facilities are the methods that they hope to be successful in heritage languge education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0