메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양용준 (제주대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제60권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
135 - 152 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to survey and analyze the differences between boys and girls’ English Learning Motivation clearly. Boys’ English Learning Motivation is much higher than girls’ English Learning Motivation. There are a variety of ways to provoke English Learning Motivation. For example, they are interests, abilities, talents, aptitudes, environmental issues, and teachers’ teaching methods etc. In Elementary School, English Learning Motivation is not appeared between boys and girls. However, it appeared between boys and girls in Middle & High School students. English Learning Motivation is related to students’ interests. The interests of boys are different from the interests of girls. The best way to trigger English Learning Motivation depends on how students put their mind to study English hard themselves. In conclusion, the triggers of English Learning Motivation are various but the most important thing is to study English hard.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0