메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송홍한 (동아대학교)
저널정보
한국고전중세르네상스영문학회 고전중세르네상스영문학 밀턴과 근세영문학 제27권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
151 - 166 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Renaissance was by no means a sharp break with the morality and philosophy of the Middle Ages. Even the greatest changes are slower and less complete than we like to imagine. Thus, though the Renaissance asserted men's right to pursue the satisfaction of human desire, the Renaissance drama has a theme of the vanity and transitoriness of all earthly desires and achievements. This paper explores the conception of human desire in the Renaissance drama by examining Marlowe's Doctor Faustus and Jonson's The Alchemist and Volpone. At the cost of his soul, Faustus chooses to fulfill his aspiring desire, and falls into eternal damnation. Mammon's desire for the power of gold brings about his self-destruction along with the defeat of the gullible public. Volpone's desire is also gradually aggravated until it falls into its own trap. In the Renaissance terms, human desire can be defined as a driving force for self-realization, but it more often than not results in the disintegration of human society and its members' failure. Compared with the modern attitudes about human desire, those of the Renaissance are more sceptical and negative. The Renaissance drama warns its readers of the danger of human desire before they affirm the positive aspect of human desire.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0