메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최미선 (백석대학교) 최미옥 (상지대학교)
저널정보
한국연극교육학회 연극교육연구 연극교육연구 제32권 제32호
발행연도
2018.1
수록면
129 - 142 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Positive effects of empathy have been proved by professions who are dedicated to counseling, medicine, and education. Empathy can be defined as a capability to put oneself into someone's position and understand others. It is one of the basic communication abilities that help people build and maintain the relationship among them. When it comes to foreign language learning, it does not only mean learning the language itself, but it means learning about the philosophy, history, people, and culture of the country in which a foreign language is used. This paper starts with the hypothesis that there will be a positive relationship between the theatrical activities which encourage a person to put someone else's shoes and the improvement of empathy. In order to prove this, empathy levels between learners who are exposed to theatrical activities and those who are not are measured and analyzed statistically. Based on the analysis, the relationship between theatrical activities and empathy level can be scrutinized.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0