메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김미옥 (연세대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제45권
발행연도
2016.1
수록면
27 - 58 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Research on learning styles has provided teachers with a different view of learning and demonstrated how to apply it to classroom teaching. An awareness of individual differences in learning Korean is very important. This study investigates the learning styles of Chinese Korean Learners by using Willing’s questionnaire on ‘How do you learn best’ in Chinese. A questionnaire were administered to 178 Chinese students enrolled in the Korean Language Institute of Yonsei University. As for the results, the study found out that : (1) Chinese Korean learners prefer communicative learning style the most and analytic learning style the least. (2) Gender did not have an affect on students' preference of the learning style. There is no significant differences between gender and learning style. But the authority–oriented learning style only shows gender differences. The mean of the male Chinese students' preference for the authority-oriented learning style was higher than that of the female students’ (3) The proficiency in Korean has no meaningful influence on students' preference of the learning style. (4) There is a significant relationship between multiple intelligence and learning style, especially between the interpersonal intelligence and concrete learning style, and between the interpersonal intelligence and communicative learning style.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0