메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최원우 (성균관대학교) 박범찬 (성균관대학교) 김도년 (성균관대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2021년도 추계학술발표대회논문집 제41권 제2호(통권 제76집)
발행연도
2021.10
수록면
288 - 291 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the process of physical environment of apartment complexes in the metropolitan area in response to development of transportations in the mid-to-late 20th century. The analysis sites are Jamsil Apartment Complex(1974), Dunchon Apartment Complex(1979), Mok-dong New Town(1983), Sanggye New Town(1985), Bundang Newtown(1990) and Ilsan Newtown(1990), which were planned at the turning point of development of transportation and actively reflect the neighborhood unit theory. The analysis was conducted in three stages. Analyzing the status of transportation when the plan was established, deriving the planning elements, and classifying the planning elements into walking, bus, car, and subway which is the representative transportation. The conclusions from the analysis are as follows. First, completing the legal system and expanding the related infrastructure are essential. Second, in contrast to the increase in traffic volume, the pedestrian environment has been continuously improved. Third, despite the emergence of new mode of transportation, there was a tendency to activate the linkage between transportation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 서울의 시기별 교통수단 변천
3. 대상지 분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0