메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜리 (서울교육대학교) 박해인 (서울삼성초등학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제99집
발행연도
2021.12
수록면
189 - 222 (34page)
DOI
10.21296/jls.2021.12.99.189

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop and implement a primary English learning program in which English and social studies are integrated using informational picture books. Three research questions were set up and twenty-three fifth graders participated in the study. Data from diverse sources were collected and qualitatively analyzed. The data analysis yielded the following results. First, the researchers developed a program for primary English learners by selecting informational picture books, designing an instruction model, and providing appropriate activities and lesson plans. Second, the participating children could start and extend their production skills using language patterns and expressions from the picture books. The repetitive or major patterns in picture books stimulated even the slower learners" production of English. Finally, students" output featured global insights in various aspects such as recognizing the responsibilities and rights of democratic citizenship, respecting the diversity of race and culture, and interest in problem solving and practicing.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-000120404