메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Iris H. Tuan (National Yang Ming Chiao Tung University)
저널정보
한국셰익스피어학회 Shakespeare Review Shakespeare Review Vol.57 No.4
발행연도
2022.4
수록면
691 - 708 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Applying post-modernist theory, this article explores two films inspired by Shakespeare that epitomize popular entertainment culture: Warm Bodies (2013) and Titus (1999). It analyzes the post-modern bizarre spectacle and post-human zombie images in the films. Warm Bodies adapts Romeo & Juliet through images of zombies, corpses, and skeletons to go beyond life and death and blur the distinction between human and post-human. In the film Titus, starring Anthony Hopkins, Director Julie Taymor utilizes the resources of cinematography to give graphic images to bloody hatred, revenge, rape, mutilation, and toxic masculinity. In Warm Bodies, cinematic images visualize post-human zombie love in an apocalyptic way to transcend the boundary between the living and the dead which is suggested in Romeo and Juliet. The post-modern bizarre, bloody, and violent scenes in Taymor’s Titus express Shakespeare’s linguistic power vividly via big-screen aesthetics and CGI special effects which help the audience to transcend time and space and bring them back to ancient Rome.

목차

I. Post-modern Zombie Culture
II. Zombies in Shakespearean Film Warm Bodies
III. The Post-human in Warm Bodies
IV. Post-Modern Bizarre and Unhuman War World in Titus
V. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0