메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한교통학회 대한교통학회 학술대회지 대한교통학회 제86회 학술발표회
발행연도
2022.4
수록면
488 - 493 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The increased electric vehicles (EVs) on road transform a more efficient and smarter transportation mode in recent years. EV energy consumption efficiency thereafter play a major role in improving its sustainability and eco-friendliness. Intensive researches were studied to improve the accuracy of EV energy consumption model (ECM). However, accuracy gap exists in the existing models as a result of the external factors such as traffic, climate factors and driver’s behavior. EV climate control prove to consume irrefutable amount of energy in various climate condition, that should be take in consideration to reduce drivers’ range anxiety. This paper collects the data from Hyundai Kona EV drivers in Jeju, South Korea for 7 months (Dec 2020- June 2021), with a total number of 1455 traveling trips to accurately estimate the auxiliary energy consumption in a trip. We illustrate the theoretical cabin heating model using lumped capacitance model (LCM) and compare the result with long short-term memory consumption estimation. estimation performance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-053-001516739