메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyeson Park (Keimyung University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제101집
발행연도
2022.6
수록면
105 - 129 (25page)
DOI
10.21296/jls.2022.6.101.105

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the form and functions of English conditionals in L2 English, focusing on the differences between NS and NNS writers and across proficiency levels. Our analysis of NS and NNS argumentative essays has revealed that the NNS, compared to the NS, produced more tokens of conditionals and initial if-clauses but less tokens of atypical conditionals. The NNS preferred the future predictive condition over the factual condition, which was preferred by the NS. The NNS utilized the initial if-clause to offer a contrast to previous claims as opposed to the NS utilizing it to repeat previous claims. The developmental trajectory from the lowest to highest levels was not linear, but exhibited a rather irregular pattern. The results evidence that the use of conditionals is an outcome of the complex interaction of various factors including L2 proficiency, L1 structure, textual features, and possibly classroom instruction.

목차

1. Introduction
2. Previous research on conditionals in L2 English
3. Data and method
4. Results and discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-001603720