메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이광수 (부산외국어대)
저널정보
역사비평사 역사비평 역사비평 2022년 가을호(통권 제140호)
발행연도
2022.8
수록면
439 - 469 (31page)
DOI
10.38080/crh.2022.08.140.439

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
What Jae-gap Lee is trying to tell through his photos after the Vietnamese War is a narrative of history through memory. Through the exhibition of 〈One War, Two Memories〉 and the photobook of the same name and 〈Historiophoty: A Story of the post-Vietnamese War〉, he presented the discourse of ‘Historyphoty’, a new historical perception presented by Hayden White into concrete history. is described as He says that history does not consist in the systematic description of universal facts, but in the interpretation of various facts as images. Through the exhibition, he summons a ghost to reproduce a certain voice hidden in this silence. In 〈One War, Two Memories〉, Jae-Gap Lee says that the view of Vietnamese War veterans as a slayer and a patriot changes according to the state’s view. The former is from Vietnam and the latter from Korea, but both are based on nationalism. There is no personal history anywhere. Lee Jae-gap focuses on the meaning of the Vietnamese War and presents it as a memory-based storytelling method that appropriately composes according to a single plot.

목차

1. 머리말
2. 충혼탑과 증오비 사이
3. 참전 이후 가족의 삶
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-905-001699452