메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유찬학 (한국교통안전공단) 정재환 (한국교통안전공단) 이호상 (한국교통안전공단) 권영문 (한국교통안전공단) 이효열 (한국교통안전공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제30권 제11호
발행연도
2022.11
수록면
873 - 879 (7page)
DOI
10.7467/KSAE.2022.30.11.873

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, the number of vehicles equipped with advanced driver assistance systems, such as AEB and LDWS, has increased significantly around the world. Since advanced driver assistance systems are related to vehicle safety, failure or malfunction of the advanced driver assistance system can lead to major traffic accidents. To prevent the occurrence of such traffic accidents, it is necessary to inspect and manage the advanced driver assistance system of vehicles regularly. In this paper, a VILS was established to check the quality of the advanced driver assistance system during vehicle inspections. An integrated system, consisting of a driving simulator, a radar simulator, and an image simulator, was developed to simulate a virtual driving environment. The VILS environment was also validated through real vehicle testing of LDWS, FCWS, and ACC functions.

목차

Abstract
1. 서론
2. VILS 시스템
3. VILS 실차 검증
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-556-000199025