메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yoon-Ho Jeon (Kyungnam University) Jihyun Kim (Korea University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제65호
발행연도
2022.10
수록면
149 - 173 (25page)
DOI
10.17002/sil..65.202210.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates Korean EFL learners’ interpretive pattern of English universal quantifiers all and every and their Korean counterparts motun and enu -(i)na. Unlike all N, every N tends to have distributive interpretation, but both are commonly translated into Korean motun N. Based on this, the present study predicts that Korean EFL learners will exhibit learnability problems in interpreting them distinctly, and then compares their interpretive patterns of English all N and every N with those of Korean motun N and enu N-(i)na. The results demonstrate that Korean EFL learners, especially lower level learners, tend to interpret both English quantifiers in a similar way, accepting nontarget-like collective interpretation of every N as well as target-like collective interpretation of all N. However, when tested with Korean enu N-(i)na, the learners’ tendency to accept collective interpretation is lower, exhibiting more consistent pattern with native English speakers’ interpretation of English every N. These findings suggest that Korean EFL learners would progress toward a target-like interpretation of every N more easily if Korean enu N-(i)na is taught as the counterpart of English every N.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. The Experiment
4. Results and Discussions
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-705-000178649