메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권승용 (제주대학교교육대학) 한남익 (제주대학교)
저널정보
한국발육발달학회 한국발육발달학회지 한국발육발달학회지 제30권 제4호
발행연도
2022.11
수록면
413 - 423 (11page)
DOI
10.34284/KJGD.2022.11.30.4.413

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the relationship between Team identity and Team connectedness as well as validate the mediating effects of positive exercise emotions. To achieve the purpose Team identity, Team connectedness, Positive Exercise Emotions were measured in 576 elementary school students. This study used Principal Component Analysis, Reliability analysis, Correlation analysis, Multiple Regression analysis, Hierarchical analysis and Bootstrapping by Jamovi 2.3. Results are summarized as follows. First, Team identity(Team affection, Team tie, Team Centerality), Team Connectedness, Positive Exercise Emotions Showed significant correlations. Second, Team identity had a significant influence on Team connectedness. Third, In the relationship between Team identity and Team connectedness, Positive Exercise Emotions showed serial mediating effects.
In conclusion, Team identity perceived by elementary school students during physical education class had a significant, indirect influence on Team connectedness on through the mediating variable(Positive exercise emotions).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000157462