메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양용준 (제주대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제28권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
75 - 98 (24page)
DOI
10.46449/MJELL.2023.02.28.1.75

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to survey the various constraints and the degree of understanding of passive voice. In learning about voice, it was confirmed that first, active, passive, and middle voices should be systematically learned and acquired. The reality is that the concept of passives is not easy for English learners in Korea, which is an EFL environment. However, it is clear that they understand to some extent because they learned and utilized the concept of passives while learning English grammar in middle and high schools, but they do not know that there must be constraints for using the sentence structure of passive voice. There are constraints to watch out for in passive, which include verb constraints, object constraints, preposition constraints other than by, and semantic constraints. Only when it is recognized and understood these constraints can learners of English grammar properly understand and use passive voice. Voice should be distinguished between active, passive, and middle voices. And it should be properly utilized, and this should be emphasized and taught in grammar in middle and high schools.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 수동태에 따른 제약
Ⅳ. 수동태의 제약에 대한 이해정도
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-740-000431262