메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김시현 (Daegu Cyber University) 김화수 (Daegu University)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회 2022년도 제22회 학술발표대회 논문집
발행연도
2022.11
수록면
75 - 78 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : The inference is an essential element in communication. For school-age children with developmental language disorders (DLD), detailed evaluation and preventive approaches are needed for implied inference. Methods : A task was developed to evaluate the level of inferring the implied meaning of speech. The characteristics of three groups were observed, specific language impairment.(SLI) and nonspecific language impairment (NLI), and normal children (NC) at the level of language aged 5 to 8. Results : the implied inference ability of children with NLI did not significantly differ from those of children with SLI and normal children. Still, the performance of vocabulary and the syntax-based inference was substantially lower than that of normal children. Conclusions : It is meaningful that the findings of this study can be used as basic data to seek communication evaluation and intervention strategies that reflect the inference ability characteristics of children with DLD and to establish standards for policy establishment to support them.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-379-000352670