지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHODOLOGY
IV. FINDINGS
V. DISCUSSION
VI. CONCLUSION
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Rethinking the Teacher-dominant IRE/IRF Sequences as a Resource for EFL Speaking Classes
영어교육연구
2023 .06
교사 피드백과 동료 피드백이 학생들의 작문 수정과 향상에 미치는 영향 비교
영어영문학연구
2015 .01
L2 Writers’ Response to and Use of Teacher Feedback: An Activity Theory Perspective
Journal of Asia TEFL
2022 .03
중한순차통역에서 피드백의 학습적 효용성 연구 — 4가지 피드백을 중심으로
중국어교육과연구
2022 .07
The Effects of Online-Based Teacher Feedback and Self-Feedback on EFL College Students’ Writing and Their Perceptions
영어영문학
2022 .02
대학생 EFL 학습자들을 대상으로 한 교정적 피드백 운영에 대한 학습자 인식
현대영어영문학
2019 .01
동료피드백과 교수피드백이 대학생의 영어 쓰기에 미치는 영향: 수준별 학습자의 쓰기 능력 향상도, 선호도, 및 정의적 영역을 중점으로
영미어문학
2021 .01
Writing Teacher Views on Teacher Feedback: A Shift from Grammar Corrector to Motivator
Journal of Asia TEFL
2015 .09
Native and Nonnative English Speaking Teachers’ Feedback Beliefs and Practices
언어정보
2018 .01
Senior Students’ Perceptions of Peer Feedback and Teacher Feedback
외국학연구
2020 .01
An Activity Theory Approach to Korean EFL Students’ Dilemma in Teacher Written Feedback
응용언어학
2015 .09
번역수업의 교수자 피드백 및 학습자 만족도 연구-통번역대학원 석사과정을 중심으로
번역학연구
2023 .12
Effectiveness of Teacher and Peer Feedback: Through the Lens of Korean Tertiary Writing Classroom
Journal of Asia TEFL
2018 .01
Self-monitoring and Self-feedback in Language Learning
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2020 .10
교수피드백과 동료피드백에 대한 예비초등영어교사의 인식 조사
초등영어교육
2015 .01
Identifying the Professional Development Needs of EFL Secondary School Teachers : A Case Study in Mongolia
언어학 연구
2018 .10
Two Children’s Language Practices in the EFL Classroom: A Language Socialization Perspective
언어과학연구
2019 .06
The effect of teacher feedback on student motivation in an EFL writing class
영어교과교육
2015 .01
An Analysis of EFL Students’ Uptake to Teacher’s Explicit and Implicit Feedback in an L2 Writing Class
언어학 연구
2022 .01
Korean EFL Students’ Perceptions of Instructor Video and Written Feedback in a Blended Learning Course
영상영어교육(STEM Journal)
2016 .01
0