메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김슬기 (서강대학교) 김영철 (서강대학교)
저널정보
한국계량경제학회 계량경제학보 계량경제학보 제33권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
112 - 137 (26page)
DOI
10.22812/jetem.2022.33.2.004

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Using a national longitudinal data from South Korea, this study investigates the effects of single-sex schooling on three non-cognitive outcomes: depressive symptoms, self-esteem, and school aspirations. Analysis using a differences-in-differences approach reveals that single-sex school attendance improves non-cognitive outcomes, especially for girls, but the results are mixed for boys. These findings are robust across varying definitions of treatment and control groups utilizing single-gender and mixed-gender classes in coeducational schools. While coeducational schooling is attracting greater attention in latedeveloped countries such as South Korea, this study implies that it might have unintended adverse effects on students’ non-cognitive development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0