메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황필아 (경인교육대학교) 박지현 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제28권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
5 - 30 (26page)
DOI
10.25231/pee.2022.28.4.5

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study was to examine how pre-service teachers evaluate current English digital textbooks and what their suggestions are for future digital textbooks. For this study, 94 pre-service teachers analyzed an elementary school English digital textbook and completed a survey in groups. They responded on a 5-point scale to 11 items evaluating digital textbook contents, support and management systems, and the system stability. Then they explained the rationale for the quantitative evalution. In general, the pre-service teachers positively evaluated the richness and usefulness of the contents. They also highly rated the system stability of the digital textbooks. However, they diagnosed that the support and management functions of teaching and learning were insufficient. Based on their analyses of the current textbooks, the pre-service teachers suggested improving the contents and functions of the glossary and audio materials, adjusting the screen composition to take into account the digital learning process, and enabling real-time interaction within the digital textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0