메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Suryashi Dubey (Dr. Harisingh Gour Vishwavidyalaya)
저널정보
한국예이츠학회 한국 예이츠 저널 한국 예이츠 저널 제69권
발행연도
2022.12
수록면
17 - 41 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Indian and Japanese aesthetics manifest similar aesthetic universality in artistic adequacy; only the ways of representations differ. The artistic purpose is virtuous, to move ahead from darkness towards light. The aesthetic appreciation of art focuses on eastern textual bliss where Indian aesthetics manifest the intuitive light of Brahman, while Japanese aesthetics celebrate mystic shadows of Śūnyatā. In understanding eastern subjectivity in the form of absolute consciousness, Brahman is absolute unity, while Śūnyatā is neither nihilistic nor an absurd idea, which it is often misunderstood as. Its realization creates unity, continuity, harmony, and mindfulness in the perception of art. The eastern perspective is bounded by a transcendental consciousness in form and formlessness, which celebrates the beauty and is meditative in perception. In this research paper, reading T.S. Eliot and W.B. Yeats poetry, one understands how their art reflects eastern philosophical significations creatively, manifesting the aesthetics of light and shadows and how their poetry attains Nirvãna in its transcendental and worldly attributes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0