메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은혜 (한국외국어대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제66권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
163 - 198 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores racial representations in picturebooks about newly arrived Korean immigrant children in the U.S. The study, framed within critical pedagogy, deals with visual images in the stories, focusing on Korean immigrant child protagonists’ identity construction particularly in the U.S. school context. Utilizing critical content analysis as a methodological tool for analyzing visual images in the picturebooks, the study questions racial positioning of Korean and/or Asian peers surrounding the Korean immigrant children’s socialization and their identity construction in the stories. From a critical perspective, the study unravels the lack of diverse racial representations, pointing out that Whiteness and White saviorism are implicitly embedded in the racial positioning of Korean immigrant children. Based on the findings of this analysis, the paper calls for language and/or culture educators to be sufficiently equipped with a critical pedagogical approach to the issues of challenging White normality and internalized oppression in the U.S. so that they can provide students with a space to become multi-cultural democratic citizens in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0